Uus meedia - voogedastus

[1]
Voogedastus on tänapäeval palju populaarsust kogunud ning üle õhu internet on välja puksinud kaabeltelevisiooni. Kuigi kaablitega pole enam palju seost ning telekanalite vaatamiseks on palju lahendusi, kohalikud näited: Telia TV, Elisa Elamus, Viasat, STV, Levikom, osa neist võivad veel kaabliga teenuseid ka pakkuda, kuid küll see sinna ajahõlma ka vajub.

Suuresti on läbitud uuenduskuure, et ajahambale ette ei jääks. Telia TV on välja lasknud ka oma rakenduse (kirjutamise hetkel beta versioon), millelt on võimalik vaadata telekanaleid või voogedasta populaarseid sarju ja filme FOX NOW ja HBO platvormidelt. Rakendust saavad kasutada ka mitu kasutajat nagu voogedastus platvormide puhul populaarseks on muutunud. Sarnane rakendus on ka Elisal. Kui aga televiisoril puudub Android TV siis on üldjuhul vaja soetada tavapärane digiboks.

Esimene kõige populaarsem video voogedastus platvorm on ka preagu teadatuntud Youtube. Vaatajate kasvav nõudlus reaalajas voogesituse järele andis platvormile võimaluse pakkuda kasutajatele otseülekande teenust. Nüüd pakutakse aga ka muid teenuseid nagu näitkes Youtube Music, Premium või isegi TV. Voogedastada võidakse eri stiilis meediat, selleks  võivad olla kas sarjad, filmid, muusika, taskuhäälingud jpm.

Populaarsed platvormid on Netflix, Amazon Prime Video, Apple TV, Disney+, Hulu, kahte viimast siin hetkel pole, kuid Disney+ on avaldanud plaanid juba suvel platvorm tuua ka meile. Just sellised globaalsed platvormid, mis avaldavad omaenda sarju ning filme hõivavad vaikselt teleteenusepakkujate kliente. Omal kogemusel ütlen, et ei näe enam vajadust operaatorite järele, kes teleteenuseid pakuvad. Uudised on internetis kättesaadavad ja meelelahutus erinevatel platvormidel saadaval (juhul, kui see platvorm ka riigis kättesaadav on). Selline teguviis on kindlasti pannud operaatoreid läbi mõtlema, kuidas ja milliseid teenuseid nad üldse pakkuda saavad ning neid kohandama vastavalt, mis on ainult positiivne.

Negatiivseks küljeks selle uue meediaga nagu voogedastus, leian ma aga platvormide küllususe, ning hulga, palju neid üldse eksisteerib, kes kõik tarbijate rahakottide eest võistlevad. Üldiselt leidub igalt platvormilt mingi sari või film, mis tõmbab vaatajaid ning sotsiaalmeedia kihama paneb. Lõpuks paneb selline platvormide küllusus tarbija rahakotile ka väikse põntsu, kui tarbija mitmelt platvormilt meediat vaatab. Hetkel on see siiski tavapärastest teleteenustest odavam ning tekitab konkurentsi toota huvitavat ja erinevat meelelahutust.

[1] Rebekah Hedeen (September 10, 2020). "The continuing dilemma of multiple streaming platforms". Accessed on 16.02.2022. [Online]. Available: https://uctangerine.com/8396/features/the-continuing-dilemma-of-multiple-streaming-platforms/

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Vabad litsentsid ja Copyleft

Hacker-HOWTO arvustus

IT eriala "proffi" ja "käsitöölise" erisus