Hacker-HOWTO arvustus

Eric S. Raymondi poolt kirjutatud dokument, "Kuidas saada häkkeriks" on intrigeeriv juhise-laadne teos, mis kirjeldab lugejale häkkeri tausta, suhtumist, põhioskusi jpm. Teos on hästi lahti mõtestatud ning üritab it-entusiastidele, kui ka üldkogukonnale selgitada, mis vahe on häkkeril ja kräkkeril. Võrreldes neid omavahel annab autor ka põhjalikumad soovitused, millest või kuidas alustada, et saada siis just häkkeriks ja miks mitte olla kräkker väga otsekohese väljendusega.

Häkkeri kirjeldus autori silmade läbi on huvitav vaatenurk, isiklikult pole ma mõelnud sellele, et läbi oma tegude on häkkerid tipp-programmeerijatest ja võrguässadest koosnev kogukond, jagatud kultuuriga - sellest ka nimetus tarkvarahäkkerid? Minu vaatepilt on hoopis teine, eeldatavalt sellest, et olen ka noor ning üles kasvanud - ütleme nii, et kaasaegsema informatsiooniga, teades küll infotehnoloogia tausta piisavalt siis on tähtsam ajaga kaasas käia. 

Nimelt siis see häkkeri nimetus, minu arvamus on, et häkkeri definitsioon nagu algselt see dokumendis kirjeldatuna oli, on vananenud. Ajas kipuvad ikka terminite tähendused muutuma ning arvestades tänapäevast informatsiooni, ei tule selline häkkeri definitsioon kunagi tagasi nagu see dokumendis kirjeldatud on. Häkkereid on lihtsalt mitmeid erinevaid tüüpe ning on seotud küberturbega, white hat hacker ja black hat hacker on juba terminid, mis on seotud ajakohastatud nimetusega häkkerid.

Nüüd tagasi teose juurde, autor kirjeldab "häkkerliku" suhtumist ning põhioskusi, kui ka staatust väga huvitavalt ning ausalt öeldes võib-olla liiga paljude tingimustega. Kindlasti ei ole üks selline muster, mille järgi saada "häkkeriks", kuid oskused nagu programmeerimine, veebi või avatud lähtekoodiga unixi kasutamine on oskused, mida tasuks osata. Kuid jällegi, sellise kiire eluviisiga ja muutuva infotehnoloogia maailmaga pole ma kindel, et ainult seda mustrit järgides on võimalik saada - parema nimetusega siis minu arvates IT proffiks.

Minu arvamus on, et kõigil on oma vaatenurk ning ma austan seda vaatepilti, mida autor jagab, kuid minul on jällegi teine vaatenurk. Lisaks siis seda, et kindlasti on huvitav lugeda, mida peetakse/peeti osade inimeste poolt omal ajal normideks ning kuidas on terminid tegelikult ajas muutunud.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Kaks nähtust, mis võeti kasutusele enne veebi tulekut

Ole inimine - minu kogemus

Sündmus, mis tagas kahe ettevõtte IT lahenduste sünni